Ik ben Els de Wit, 31 jaar en ik heb in 2007 stichting Pro Mundo opgericht.

Ik ben dit gaan doen omdat ik na een half jaar vrijwilligers werk in Ghana er achter kwam dat niet iedereen de zelfde idealen nastreeft als het gaat om mensen vooruit helpen en dus ook ontwikkelingshulp op zich. Dit zette mij aan het denken: Hoe zou ik het doen? Wat vind ik belangrijk? En hoe kan ik dat dan, als een meid (van toen der tijd 24 jaar oud) realiseren? Het antwoord was daar in het beginnen van stichting Pro Mundo. Het helpen van kleinschalige projecten en juist het daar ondersteunen waar mensen zelf aan geven de hulp nodig te hebben, leek en lijkt voor mij het geen ik het liefst doe in m’n leven.

IMG-20160522-WA0006Zo zijn en er Gaurav Chaudary en Kanchan Magar uit Nepal, die al sinds 2008 naar school gaan op kosten van Pro Mundo.

En zo hebben we recent een heel mooi project afgerond in Malawi in het dorp Nsaru waar we een volledig klimaat vriendelijk water installatie hebben neer gezet zodat de vrouwen schoon drink water uit de kraan kunnen halen in plaats van kilometers verderop!

Hier ben ik super trots op en dit geeft me meer dan ooit energie om hier mee door te gaan!

En met doorgaan bedoel ik het liefst nog een aantal van deze water installaties in en om Nsaru heen plaatsten, zodat we de vrouwen op den duur andere activiteiten aan kunnen bieden ipv werken op het land. Er is een begin gemaakt maar we zijn er nog lang niet!

Uw steun is van harte welkom, we streven ernaar het geld allemaal richting het project te laten gaan. Daarnaast proberen wij zo min mogelijk aan andere dingen uit te geven als mogelijk is. Uiteraard kan je daar als stichting nooit helemaal omheen, maar het gaat uiteindelijk om het zorgen dat het geld bij de mensen terecht komt die het nodig hebben.

Lieve groet,
Els de Wit